musical dress 1

vrijdag 27 november 2015

Een winterjas voor mezelf



Sinds vorige zomer ga ik iedere dag met de fiets naar het werk.
Daarom was er nood aan een goeie jas, geen echte winterjas (zo eentje waarin je jezelf te
pletter zweet), een sportief model en toch hip.
En toen was LMV daar weer...
Die maken naar mijn bescheiden mening toch echt modieuze patronen!


Polly jas, La Maison Victor


Omdat een parka zonder voering wat frisjes ging zijn, heb ik de jas gedubbeld met luipaardstof.  Gemaakt uit polyester, geen idee of dat daar wel voor dient.
Er is wel wat denkwerk aan vooraf gegaan.
Zo maakte ik een extra beleg om de voering eraan te stikken.


Polly jas, La Maison Victor


De foto's werden genomen door een vriendin van mij die een cursus fotografie volgde en die ook enorm van mode houdt (niet onbelangrijk!).



Polly jas, La Maison Victor


Polly jas, La Maison Victor



Foto's van mezelf, dat is niet zo m'n ding...  
Maar Jill stelde de 'timide look' voor, klinkt hilarisch, maar voor mij ideaal!


Polly jas, La Maison Victor



Polly jas, La Maison Victor


Mag ik je dan nog eens boeken, Jill?




Patroon: Polly jas uit La Maison Victor
Stof: stevige katoen van La Maison Victor
Schoenen: Gabor






12 opmerkingen:

  1. Je vraagt maar ... :-)
    Was graag gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jas en mooie foto's. Prachtig geheel dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een jas maken voor jezelf, vond ik gewaagd.
    Maar je had al een voorproef gemaakt, Seb z'n winterjas.
    Het resultaat is prachtig, winters mooi, ook de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel mooi, ik ben zwaar onder de indruk, wat een mooie jas! En dat je dat let die voering zelf hebt uitgedokterd gekregen! Een uitlegje mag altijd, voor als ik er ooit eens toe zou komen :-) mooie foto's ook! De timide look staat je goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg die uitleg van m'n ma ;-) Mocht ik nog meer ervaring hebben zou ik de uitleg hier zeker neerpennen. Misschien komt dat nog; ooit!

      Verwijderen
  5. Waw! Ik wil die jas ook maken maar voor het voorjaar. In de winter ben ik een koukleum 😉 die timide look moet ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow!mooie jas!mooie combinatie van stoffen!en het staat je heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen